školka fotogalerie fotbalové kempy odkazy rozlosování soutěží kontakty program tréninků

Fotbalový kemp - 2008
Vydáno dne 07. 07. 2008 (978 přečtení)

Fotbalový kemp
2.7. - 5.7.2008

Letošní fotbalový kemp začal netradičně již v středu večer. Okolo 17. hodiny se kluci začali sjíždět a pomalu vyrůstal jeden stan za druhým. Po dokončení „výstavby“ následovalo zahájení kempu.
Potom rodiče odjeli a kluci si na uvítanou dali báčko na hřišti.
Tam jim všem vytrávilo, neboť snědli k večeři vše, co bylo připraveno a na trenéry zbyl pouze jeden krajíc chleba. Mírné vyhladovění jim ale neuškodilo, mají dobrý základ.
 Čtvrteční ráno začalo, jak jinak, rozcvičkou a po snídani a nezbytné hygieně si kluci zkusili zahrát americký fotbal. Nikomu se nic nestalo a tak mohli začít vyřazovací turnaje v prší, šipkách, dámě a fanfrpálu. Nevíte, co je fanfrpál? Ten se hraje totiž jen v Libchavách na kempu. Po obědě následovalo krátké osobní volno a potom soutěže v chůzi na chůdách, hodu oštěpem, basketu a střelbě ze vzduchovky. To už kluky ale svrběly nohy, neboť se těšili na odpolední trénink, který měli na starost „áčkaři“ David Karpíšek a Milan Kopfštejn. Brankáře prověřil Pavel „Julča“ Martinec. Nabitý program pokračoval i po večeři, kdy k nám dorazila záchranka. Naštěstí jen kvůli tomu, aby si kluci mohli prohlédnout vybavení vozu a naučit se základům první pomoci. Největší zájem byl o vnitřní vybavení sanitky.
Tou dobou už k nám stále častěji docházely zaručené zprávy o velkých přívalových deštích, bouřce, vichřici, kroupách a dalších extrémních jevech. Zhruba ve 20:45 hodin dorazila poslední SMS, která rozhodla, že neponecháme nic náhodě a provedeme bojový přesun ze stanů do chaty. Během půl hodiny byli kluci nastěhovaní i s věcmi v chatě. Byl to trochu oříšek poskládat 30 kluků na prostor cca 8x8m, ale puzzle se nakonec povedlo. Naštěstí se nic z varovných zpráv nepotvrdilo a v noci jen pršelo a byla menší bouřka.
 Ráno jsme se probudili do deštivého počasí a to nás na dopoledne uvěznilo v chatě. Využili jsme alespoň velkoplošnou projekci. Po obědě všechny čekala dlouhá cesta za pirátským pokladem. Nejprve kluci našli kompas, potom nápovědu, kam mají jít a došli jsme do Klopot, kde museli najít 28 „mincí“, na kterých byla písmena. Jejich správným složením se objevila další nápověda. Na posilněnou jsme si opekli buřty a vyrazili hledat dál. Nakonec jsme u chaty našli pirátskou vlajku, která klukům pomohla najít poklad. Tím byly letos žluté pirátské šátky s logem fotbalového klubu.
Po večeři byli všichni nažhavení na divadlo. Kluci totiž po skupinkách už druhý den nacvičovali scénky na zadané téma. Všichni se tohoto úkolu zhostili s vervou, a tak se prostranství před chatou proměnilo v divadlo a kluci v herce. Trenéři nevycházeli z údivu, co v klucích dřímá za herecké talenty. Původní záměr odměnit nejhezčí scénku, musel být zaměněn za vyhlášení výsledků ranních soutěží, protože scénky byly propracované a povedené všechny. Díky jasné obloze jsme mohli provést přesun zpět do stanů a kluky čekala poslední  kempová noc. Po náročném dni všichni rychle usnuli.
 Sobota nás uvítala sluníčkem. Vyběhnout na ranní rozcvičku nedělalo nikomu potíže a po snídani si kluci zvolili družstva na tradiční turnaj. Ani letos se modrým, červeným a zeleným nepodařilo přehrát družstvo trenérů, které opět v turnaji zvítězilo. Při vyhlašování výsledků turnaje si trenéři řádně užili ovace publika.
 Po obědě už všichni netrpělivě čekali na příjezd rodičů a tradiční závěr celého kempu – utkání proti maminkám. Kluků bylo letos tolik, že jsme využili dvě sady dresů, ale maminky se také nedaly zahanbit. Pod vedením trenéra „Apina“ a s důkladnou zdravotnickou pomocí v zádech nastoupily maminky proti svým ratolestem. Na začátku utkání všichni přítomní uctili památku nedávno zesnulého zakladatele libchavského fotbalu Standy „Fouse“ Adamce, a pak už začalo utkání. První poločas byl ve znamení obrovského náporu kluků, a než se maminky vzpamatovaly, prohrávaly 0:7! Poločasová „domluva“ rozhodčímu a husarský kousek scoutů maminek, kteří na druhou polovinu utkání angažovali do týmu objev loňského zápasu Alenku Motyčkovou, slavily úspěch. Maminky se začaly stále častěji osmělovat k útočení a podařilo se jim zkorigovat nepříznivý výsledek na přijatelných 5:8.
 Zlatým hřebem celého utkání byly jeho poslední 3 minuty. Místní hlasatel nazval to, co se dělo na hřišti, „totálním fotbalem“ a měl pravdu. Kdo měl dres, ruce a nohy, tak vběhl na hřiště. Jako vosy se tam hemžilo 29 žluto-černých kluků a 16 maminek včetně jedné s miminkem v bříšku! Aby toho nebylo málo, do branky maminek se postavily i 2 zdravotnice! Žádný gólový efekt to však nepřineslo, a tak ke slovu přišly penalty. I v nich kluci maminky porazili.
 Z ukončení kempu si kluci odnesli společnou fotku, CD s fotografickým průřezem celým kempem a sladkosti věnované rodiči. Spolu s nimi pak ještě sbalili stany a poseděli. Fotbalový kemp 2008 skončil a všichni se těší na kemp 2009.

Nedá mi to a musím doplnit ještě jeden postřeh z kempu. Trenéři byli v šoku, když při závěrečném nástupu chyběli dva kluci. Po pátrání jsme se od jiných rodičů dozvěděli, že už asi odjeli se svými rodiči. Je to smutné a možná i neslušné když se tři dny staráme o jejich děti a oni nám nejsou schopni říci že si berou děti a odjíždějí......

Na druhou stranu nám tento šok zmírnili ostatní rodiče, kteří zůstali na závěr kempu a podpořili nás v tom co děláme. Některé komplimenty byly skoro přehnané, ale zahřejí u srdíčka. Musím za trenéry říci, že přístup většiny rodičů je bezvadný a velmi nám usnadňuje práci s jejich dětmi.

fotky z akce jsou zde

Pozn. ztráty a nálezy

ŠUSŤÁKOVÉ KALHOTY - tmavě modré, Cherokee
ŠUSŤÁKOVÉ KALHOTY - šedivé, tango, vel.: 128
TRIČKO - modré s obrázkem myše a jahody na kapse
OBAL zřejmě na spací pytel - černý
PLÁŠTĚNKA - šedivá bez kapuci
IGELITOVÁ TAŠKA s modrými gumákami vel.: 32 a teniskami nízkými černými čínami
OBAL NA MOBIL - Nokia (šedivo černý)
FOTBALOVÝ MÍČ - značky Kypsta, vel.: 5
BATERKA - černá Discavery - myslím si, že je Tomáše Kotrly, nechávali jseme ji vyschnout
Vše u Bošti

Žlutočerné čepice
U Milana

( Celá tisková zpráva | Informační e-mailVytisknout článek )